2021 augusztus 06 4 perc olvasási idő

Gondolkoztál már azon, hogy mitől tehetnéd jobbá az életed?

Nem mindig csak az egészséges étkezésre kell gondolnunk ilyenkor, hanem olyan pozitív szokások kialakítására, amitől picit többek és jobbak lehetünk minden napjainkban és közelebb kerülhetünk Önmagunk felé is és a Világ felé is, ami által minden napunk jobbá válhat és ezáltal akár az egészségünk is. Van egy jó idézet is erre: Amit most gondolsz és cselekszel, holnapi életünket is befolyásolja ugye. Lássuk, mik lehetnek azok a mindennapi  életmódbeli szokások, amiktől egészségesebbé tehetjük az életünket!

 

1. Napi 2 óra telefon nélkül: 

Bizony 2021-et írunk ma, ami magába foglalja az okostelefonok világát. Úgy is jellemezhetnénk a 21. századi világunkat, hogy globálisan kialakult egy mobilfüggőség.  Mondhatni, szinte nincs is olyan ember ma, aki ne venné elő egy nap többször is a mobilkészülékét és ne töltene több órát az internetek világában. Sajnos észre sem vesszük, hogy  függők lettünk.  Már akkor is kezünkbe vesszük a telefonunkat, amikor igazából nincs is semmi keresni valónk a telefonunkban. Ez amolyan pótcselekvéssé is vált. Csak ülünk és nézegetjük a szebbnél szebb képeket, „searchingezünk”, „lájkolgatunk” vagy éppen „lájkokat” gyűjtögetünk és lassan ezek határozzak meg mindennapi kedvünket is. Ki hol van, ki mit csinál, ki, hogy néz ki..stb. És lassan eltelik egy nap a valós életünk létezése nélkül. 


Egy jó tipp:Próbálj ki minden nap 2 órát telefon nélkül eltölteni. Helyette olvass valami jó kis könyvet, menj el sétálni egy nagyot, ha van kutyád esetleg játszatok többet egymással vagy menjünk el edzeni ki a szabadba vagy egy edzőterembe, ha van rá módunk és lehetőségünk. Találkozzunk valakivel. Ápoljuk a kapcsolatainkat személyesen.  A lényeg, hogy próbáljunk meg legalább napi 2 órát telefon nélkül eltölteni, úgy, hogy nem nyulunk hozzá. Némítsuk le, ha megtehetjük és csináljunk ebben a 2 órában valami olyat, ami közelebb hozz minket saját kis életünkhöz vagy akár másokhoz. Napi 2 óra telefon nélkül nem a világ vége!Kezdd el kipróbálni! Meg fog változni az életed és jó irányba! Végre közelebb kerülhetsz önmagadhoz és másokhoz is akár! Hajrá!

 

2. Nyolc óra alvás

Kutatók kiszámolták, hogy napi 7-8 óra alvás szükséges ahhoz, hogy kevesebbet legyünk betegek és 100 százalékosabb energia hatékonysággal végezzük el minden napjainkat. Akik napi 7-8 órát alszanak sokkal erősebb immunrendszerrel rendelkeznek azoktól, mint, akik ezt az alvási óraszámot megvonják maguktól. Ügyeljünk arra, hogy legalább napi 7-8 órát tudjunk aludni és míg alszunk kapcsoljuk ki telefonunkat is és némítsunk le mindent, ami esetleg megzavarhatná a nyugodt pihenésünket. Egy tipp: 1 pohár citromfüves vagy kamilla tea elfogyasztása lefekvés előtt könnyebbé teheti pihenésünket és mélyebben kipihenhetjük magunkat következő napunkra.  Alvás közben regenerálódik a szervezetünk és erősödik az immunrendszerünk. Elegendőt aludni mindenki számára fontos lenne!

 

3. Napi 8 pohár víz

A víz alapvető lételemünk, hiszen víz nélkül nincs élet. Míg élelem nélkül akár 30 napig is megvagyunk, víz nélkül maximum csak 3 napig. Ahogy öregszünk, úgy sajnos csökken a víztartalmunk is. A napi megfelelő víz mennyiség fogyasztása biztosítja az egészséges vérkeringésünk működését, a szükséges tápanyagok oldását valamint felszívódását, befolyásolja a vér sav-bázis egyensúlyát és hőszabályozó szerepe is van, mely biztosítja az állandó belső testhőmérsékletünket is. Egy felnőttnek napi 2-2.5 liter folyadékra van kb. szüksége, de ennek a pontos mennyiségnek a meghatározását befolyásolja a napi fizikai aktivitásunk is, az időjárás valamint a testsúlyunk is. Nem mindegy tehát, hogy mennyit iszunk egy nap. De legalább 8 pohár szénsavmentes ásványvíz fogyasztása  javasolt mindenki számára, hogy kellőképpen hidratáltak lehessünk egy nap folyamán.

 

4. Három szünet munka közben

Sokan élünk túlhajszolt életet. Felkelünk, és már rohanunk is bele az életünkbe és  egész nap csak kapkodásban vagyunk, meg sem állunk csak versenyzünk az idővel és minden napjainkkal. Állj meg néha egy 5 percre. Vegyél néhány friss levegőt és szellőztesd ki a gondolataidat. Legalább 3 óránként egyszer menj ki a friss levegőre és pihenj egy pár percet és gondolj magadra is és a munkádat is jobban fogod majd elvégezni. Néha állj meg egy 5 percre és pihenj.

 

5. Kelj fel korábban

Sokszor hallom vendégeimtől, mikor próbálom megismerni általános életvitelüket, hogy nekem nincs időm reggelizni és mindig rohanásban vagyok reggel. Én azt gondolom, hogy mindenkinek arra van ideje, amire időt szán. Így erre megoldás, kelj fel a megszokottól még korábban. Ha indulás előtt 30 perccel kelsz fel, valóban semmire sem lesz időd és mindenhova csak rohanni fogsz és még meg sem kezdted a napodat, de már a munkahelyeden is fáradtan fogsz így kezdeni, hisz nem volt időd igazán felébredni sem és kellemesen elkészülni és rendbe rakni a gondolataidat aznapra. Szóval kelj fel korábban, adj időt reggelente magadnak arra, hogy átgondold a napodat, nyugodtan elkészülj és kényelmesen beérj a munkahelyedre és akár indítsd el a napodat néhány motivációs idézet elolvasásával vagy egy kis meditációval, hogy az elmédből eltávolíthasd a negatív gondolatokat és gyakoroljuk a hála erejét minden reggel, hisz azzal rengeteg jó dolgot bevonzunk még az életünkbe, mert ezáltal megemeljük a rezgés szintünket pozitív irányba. Legyünk hálásak minden reggel és mondjunk köszönetet az új napunk kezdetének. Ezek az érzések és gondolatok több jót is bevonzanak majd az életünkbe, ami jobbá teszi az életünket. 

Gondolkodj pozitívan!