2021 július 08 3 perc olvasási idő

Az immunrendszerünk erősítése az egyik legfontosabb út egészségünk felé nézve. Szerintünk ez egy olyan téma, ami mindenkit érint. Ki ne szeretne mindig egy erős vagy erősebb immunrendszert magának. Főleg mostanság, mikor felütötte magát a Covid19 vírus is. Ha elkapjuk mondjuk ezt a vírust, ha nem, nagyon fontos, hogy szervezetünk minél könnyebben leküzdjön bármilyen fertőzést vagy akár egy szezonális influenzát. Mert minél erősebb a szervezetünk, annál nehezebben tudunk megbetegedni vagy annál könnyebben képesek leszünk leküzdeni bármilyen elkapott betegséget. Nézzük is, hogy milyen teendőkkel erősíthetnénk fel immunrendszerünket a leghatékonyabban.

 

 

IMMUNERŐSÍTŐ TIPPEK

 

1. Kiegyensúlyozott és változatos táplálkozás

Bizony ez az egyik legfontosabb. Nem véletlen a mondás is.  „Az vagy, amit megeszel illetve azzá is leszel. „  Átvitt értelemben persze. Minden egyes étkezésünk tartalmazzon zöldségeket és minden nap fogyasszunk gyümölcsöt is. Diétázók szempontjából célszerűbb citromos vízet fogyasztani, mert ugye a gyümölcsökben rengeteg cukor is található, ami a cukorbetegeknek sem kedvező.  Kerülni kell a nagy mennyiségű zsír  és cukrok fogyasztását és célszerű magas rosttartalmú ételeket fogyasztani, mely jót tesz az emésztésünknek és immunerősítő is. A zabkorpa és pl. a lenmag az egyik legkönnyebben beszerezhető alapanya, amelynek magas a rosttartalma, így az emésztőrendszer állapotát is javítja és elősegíti az emésztést is. 

 

2. Immunerősítő vitaminok fogyasztása

Ami elengedhetetlen immunerősítésünk szempontjából az a vitaminok és ásványi anyagok szedése kiegyensúlyozott táplálkozás esetén is. Ami a legfontosabb immunerősítő vitamin ilyenkor azok a következők: - C-vitamin (napi 500 mg), - D-vitamin+K2 vitaminnal együtt (nyáron nem szükséges, ha eleget tartózkodunk a napon minden nap), - Cink: elengedhetetlen az immunrendszer működéséhez. , - B-vitamin komplex, - Szelén: Kutatások kimutatták, hogy a szelén-kiegészítők javíthatják az antivirális védelmét a szervezetnek.

 

3. D-vitamin és a szabad levegőn tartózkodás

A D-vitamin szükséglet jelentős részét a napfény hatására a szervezet állítja elő, ezért nagyon fontos a szervezet számára, hogy minél többet tartózkodjunk minden nap a napon. Erősíti az immunrendszerünket és támogatja csontunk kalcium-háztartását is. Hiánya több betegség kialakulásának a kockázatát növelheti. 

 

4. Rendszeres sport

Nem kell semmi önsanyargató és bonyolult dologra gondolni. Már az is sokat jelent, ha valaki napi 20-30 percet sétál, kocog vagy biciklizik. Legfontosabb, hogy örömünket leljük benne és ne terheljük túl magunkat, mert ha valaki pl. túlzásba viszi a sportolást, akkor bizony nem megfelelően terheli és edzi a szervezetét, éppen ezért immunrendszerét gyengítheti is. Találjuk meg a közép egyensúlyt. A legideálisabb egy hétköznapi ember számára heti 3-szor 1 óra aktív sportolás vagy napi 20-30 perc séta a levegőn. A sportolástól és mozgástól erősödik az immunrendszerünk. 

 

5. Folyadékbevitel

A megfelelő mennyiségű folyadékbevitel rendkívül fontos a szervezet számára. Legalább napi 2.5 liter folyadék fogyasztás szükséges mindenki számára. 

 

6. Elegendő pihenés

Szervezetünk este, az alvás során töltődik fel, piheni ki magát, mind testileg és szellemileg.  Legalább napi 7-8 órát aludnunk kellene minden nap, hogy megfelelően tudjon működni az immunrendszerünk. Aki nem alszik eleget, annak nem fog megfelelően működni az immunrendszere sem.

 

7. Infraszauna, szauna

Érdemes rendszeresen szaunába járni, ami nagyon hatékony salaktalanító, immunerősítő és értorna. + 1 TIPP: Azon a napon igyunk meg 1 pohár finom zöld teát és 1 pohár csalán teát is. Garantált lesz a méregtelenítésünk így. Ezek a teák segítik a méregtelenítési folyamatok beindulását a szervezetünkben. 

 

8. Masszázs

Néha kényeztessük magunkat és kerüljük a stresszt is életvitelszerűen. Ami sokat segíthet egy kényeztető olajos testmasszázs, ami segít ellazítani és kioldani belőlünk az összegyűlt feszültséget is. Mindenféleképpen javasolt immunerősítés céljára masszázsra is járni. Aki teheti menjen el legalább 2 hetente egyszer, de ha más nem, havonta egyszer gondoljunk erre is.

 

9. Immunerősítő ételek fogyasztása

  • Kurkuma: Erőteljes gyulladáscsökkentő hatású és javítja a szervezet immunfunkcióit.
  • Fokhagyma: Erős gyulladásgátló és antivirális tulajdonságokkal rendelkezik és serkenti a védő fehérvérsejtek termelődését. 
  • Echinácia: Javítja az immunrendszert és antivirális hatással lehet számos légzőszervi vírus ellen is. 
  • Gyömbér, bodza, édesgyökér, gránátalma, grapefuit. 
  • Ginzeng: Erős antibakteriális és antivirális képességekkel rendelkezik és erősíti az immunrendszert.

 

10. Immunerősítő teák fogyasztása

Kezdjük minden napunkat 1 pohár immunerősítő teával. És akár napközben is fogyasztható. Lefekvés előtt kifejezetten ajánlatos citromfű teát vagy kamilla teát fogyasztani, mert mind az mellett, hogy immunerősítő is, mellette nyugtató hatásuk is van és segítik az alvásunkat. 

  • Csipkebogyó tea, ami a legjobb természetes C-vitamin források egyike. Hideg áztatással kell készíteni és hosszú ideig fogyasztható. 
  • Kamilla tea: A kamilla illóolaja azulént tartalmaz, mely antibakteriális hatású.
  • Gyömbér tea: Csípős ízét okozó gingerol és sogaol miatt gyulladáscsökkentő és antibakteriális hatású. 
  • Citromfű tea, menta tea

 

10. Higénia és tisztaság

A higéniás védelem, a tisztaságra törekvés alapvető az immunrendszer védelme szempontjából.  Étkezések előtt mossunk kezet, munkából hazaérve is úgyszint valamint tisztítsuk meg a zöldségeket is feldolgozásuk előtt, hogy minél kevesebb baktériumot juttassunk be a szervezetünkbe. 


Erős és egészséges immunrendszert kívánunk Mindenkinek!