2021 július 03 4 perc olvasási idő

Extra kakaótartalmú szénhidrátcsökkentett tejcsokoládé.

D-Csokoládé titkai

Ismertek olyan embert, aki ne szeretné a csokoládét? Aligha. A csokoládé vitathatatlanul az emberiség legkedveltebb édessége. Évente nagyjából 7. 2 millió tonna csokoládét fogyasztunk el világszerte és ez a rengeteg csokoládé sajnos nem túl sok jó hírnek örvendenek, ugyanis nagyon magas a cukortartalmuk és ezzel szemben alacsony a kakaótartalmuk. Emiatt pedig különösen egészségtelenné válnak, főleg, ha még mennyiségileg is többet fogyasztunk belőlük a kelleténél.. 

De van egy jó hírünk! Elkészült nektek a D-Csokoládé, mely mindenki számára sokkal egészségesebb hagyományos társaival szemben. 

 

Mitől jobb a D-Csokoládé és egészségesebb?Hát lássuk: 

Ami talán rögtön a legfontosabb, hogy D-life cégünk megváltoztatta az arányokat tápérték szempontokból nézve. Ugyanis a hagyományos csokoládéknak, mint már említettük, nagyon magas a cukortartalmuk, ellenben alacsony a kakaóbab tartalmuk. De mégis miért? Kontra: A D-tejcsokoládé extra magas kakaótartalommal rendelkezik és alacsonyabb szénhidrát és cukor tartalommal is egyben. Ettől is pontosabban megfogalmazva, a D-tejcsokoládé nem tartalmaz finomított cukrokat.  a D-csokoládék édesítőszerrel vannak elkészítve, azon belül is eritrit és szuklaróz tartalmúak, ezáltal cukorbetegek és diétázók is fogyaszthatják. És még egy ráadás: A D-tejcsokoládénak magasabb a fehérjetartalma is hagyományos csokoládé társaival szemben. Kell ennél több? 

Számtalan csokoládé van a piacon különböző kakaótartalommal és más összetevőkkel. Minden igazi csokoládé tartalmaz kakaóport, kakaóvajat és cukrot is. Természetesen a tejcsokoládé tartalmaz tejport is. Igyekeztünk nektek egy hagyományos ízvilágot kidolgozni úgy, hogy közben egészségesebbé is váljon egy hagyományos csokoládétól. A kakaóban számos egészséges anyag található, ilyenek például a polifenolok, amelyből többet tartalmaz, mint egy zöld tea vagy vörösbor. Fontos megemlíteni a flavonoidokat és a flavonolokat is, valamint a metilxantinokat (főként  a teobromint).

Ezeket a vegyületeket széles körben tanulmányozták és a következőket állapították meg szervezetünkre gyakorolt hatásait nézve.

A kakaó legfontosabb élettani hatásai szervezetünkre: 

  • Csökkenti az inzulinrezisztencia kialakulását. Vizsgálatok alapján a kakaó javíthatja az inzulinérzékenységet. 
  • 2-es típusú cukorbetegséget illetően is bizonyítottan jótékony hatással rendelkezik a kakaó-flavonoid tartalma miatt. A flavonoidok bizonyítottan olyan vegyületek, melyek képesek diabétesz-ellenes szerként működni, ezt számtalan sejttenyészeti vizsgálat megerősítette az elmúlt évtizedek során. És ráadásul hozzáadott cukrot sem tartalmaz, így még inkább fogyaszthatják nyugodt szívvel cukorbetegek is. 
  • Nem okoz vércukorszint kilengést. 
  • Antioxidáns és gyulladásgátló hatású.
  • Öregedésgátló, hisz a jó csokinak magas a kakaótartalma, mely ezáltal tobzódik a káliumhoz, cinkhez és szelénhez hasonló jótékony hatású ásványi anyagokban. 
  • Gátolja a vérrögök kialakulását és rugalmasan tartja a véredényeket. 
  • Csökkenti a rossz koleszterinszintet (LDL) és növeli a jó koleszterinszintet (HDL) előfordulását a szervezetben. 
  • Nyugtató hatású, hangulatjavító és idegsejtvédő. 
  • Gátolja a rák növekedését. 
  • A magas kakaótartalmú csokoládé fogyasztása csökkenti a stresszt és javítja a közérzetet. 
  • A flavonokban gazdag csokoládé vérnyomáscsökkentő hatású és a kardiovaszkuláris funkcióinkat is javíthatja. 
  • Jótékony hatással van az emésztésre. A csokoládé prebiotikumként funkcionál, mely támogatja a jó baktériumok növekedését a bélrendszerben. Az egészség és fogyás céljából is nagyon fontos a jó emésztés, mivel az emésztés minősége befolyásolja a tápanyagok felszívódásának a mértékét. A nem megfelelő emésztés gyakori probléma, ezért biztosan kellemessé válik ezzel a finomsággal támogatni az emésztésünket. 
  • Az elme étke is. Kedvező hatással van ugyanis az agy vérellátására polifenol tartalma miatt. 
  • Csökkenti a szélütés kialakulásának esélyét. Finn tudósok kutatásaiban a csokoládéfogyasztó vizsgálati alanyok esetében 17 százalékkal volt kisebb a szélütés előfordulásának esélye, ami elképesztő adat. 

Kiknek ajánljuk a D-csokoládét? 

  • Mindenkinek, aki vágyik néha egy kis finomságra, de szeret odafigyelni az egészségére is. 
  • Cukorbetegeknek és IR-eseknek.
  • Magas vérnyomással rendelkező embereknek.
  • Diétázóknak és sportolóknak egyaránt.

+ 1 érdekesség. Hogyan lesz a kakaóbabból csokoládé? 

Ahhoz, hogy a magokból olvadó csokoládé váljon, számos lépést szükséges betartani. A kakaófa nagy ovális méretű gyümölcsöket terem. Igen, a kakaó bizony gyümölcs, tehát egészséges, ha jól van elkészítve. 

Amikor a kakaó csészéje kinyílik tucatnyi mag található benne, melyet cellulóz vesz körül. A magokat eltávolítják az erjesztő doból, majd megszárítják és végül pörköléssel kakaó babbá varázsolják. Ebben a szakaszban külön választható a héj és a hús, majd a kakaószemeket folyadékba áztatják, így válik csokoládé likörré. Ezt követően újrafeldolgozás történik. A zsíros részeket eltávolítják a folyadékból. Ezt a zsíros részt nevezik kakaóvajnak. A kakaó szilárd anyagait ezután tovább finomítják a kúposodás technikával, azért, hogy a csokoládé selymes és sima legyen a nyelven, megszilárduláskor pedig fényes és kemény. A csokoládé értékét a keverési szakaszok határozzák meg, azaz, hogy az adott csokoládé hány százaléka tartalmaz kakaó szárazanyagot. A tejcsokoládék általában 10 és 50 százalék közötti kakaó szárazanyagot tartalmaznak, melyhez cukrot, kakaóvajat és egyéb tejtermékeket kevernek. És így lesz a kakaóbabból végül csokoládé.  A fehércsokoládé egyáltalán nem tartalmaz kakaó szárazanyagot, viszont nem mondható el róla, hogy sosem látott kakaót, mivel cukor, tej és kakaóvaj felhasználásával készülnek el. 

Átlagos tápérték 100 gramm D-life tejcsokoládéban

Energia: 599 kcal /2477 Kj 

Zsír: 55, 5 g , amelyből a telített zsírsav: 35,3 5 g

Szénhidrát: 11,9 g, amelyből cukrok: 7, 4 g

Fehérje: 13 g

Só: 0,35 g

Magyar fejlesztésű termék. Szénhidráttartalma a hagyományos tejcsokoládékhoz képest és a reform szénhidrátcsökkentett csokoládékhoz képest is jóval alacsonyabb, kb. 63 százalékkal kevesebb szénhidrátot tartalmaz. A fogyasztók egészségének figyelembevételével a D-csokoládé édesítő tartalma nem éri el az 1 százalékot sem, mindemellett, ízvilágban ez nem érezhető. Így a fogakra gyakorolt hatása is kedvezőbb, és nem okoz hashajtó hatást sem, mint más édesítőszeres csokoládé alapú termékek. A D-csokoládé zsírtartalmát kizárólag kakaóvaj és por alapú alapanyagok természetes zsírtartalma biztosítja. 

Összetevői:Teljes tejpor, kakaómassza, kakaóvaj, édesítőszer (eritrit, szukralóz), emulgálószer (napraforgó lecitin), természetes vanília aroma.